روش خونگیری با لوله خلا

سلام دوستان عزیز، امروز با شما هستیم با یک مطلب جذاب و مفید در مورد روش خون گیری با لوله خلا. این روش یکی از پرکاربردترین و مدرن ترین روش های نمونه گیری خون است که در آزمایشگاه های پزشکی استفاده می شود. در این پست قصد داریم به شما توضیحات مرحله به مرحله ای درباره این روش بدهیم و نکات مهم و کاربردی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

تجهیزات لازم جهت خون گیری با لوله خلا

خون گیری با لوله خلا یک روش ساده و ارزان برای بررسی خون است که در بسیاری از آزمایشگاه ها و مراکز درمانی استفاده می شود. این روش از اصطکاک لوله خلا با پوست باعث می شود که خون به سطح پوست بیاید و بتوان آن را جمع آوری کرد. برای انجام این روش نیاز به چند ابزار دارید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

لوله خلا

لوله خلا یک لوله شیشه ای است که در یک سر آن یک پنبه یا پارچه نرم قرار دارد و در سر دیگر آن یک سوراخ کوچک وجود دارد. لوله خلا باید تمیز و خشک باشد و قبل از استفاده از آن باید آن را با الکل ضدعفونی کنید.


 الکل ضد عفونی

الکل برای ضدعفونی پوست و لوله خلا استفاده می شود. شما می توانید از الکل 70 درصد یا الکل صنعتی استفاده کنید. الکل را باید در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نگه دارید و با یک پد یا پارچه تماس داشته باشید.


پد الکلی

پد یا پارچه برای تماس با الکل و پاک کردن پوست قبل و بعد از خون گیری استفاده می شود. پد یا پارچه باید تمیز و نرم باشد و نباید رنگ یا عطر داشته باشد.


 چسب خون گیری

نوار چسب برای بستن محل خون گیری پس از جمع آوری خون استفاده می شود. چسب زخم باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا محل خون گیری را بپوشاند و نباید حساسیت پوستی ایجاد کند.


 ظروف خون

ظروف خون برای نگه داری خون جمع آوری شده استفاده می شود. ظروف خون ممکن است شامل تست های مختلف باشد که بستگی به نوع آزمایش دارد. ظروف خون باید تمیز و خشک باشد و قبل از استفاده از آن ها باید نام و شماره شناسایی بیمار را روی آن ها نوشت.

چگونه خون گیری با لوله خلا انجام می شود؟

برای خون گیری با لوله خلا، پس از پاک کردن پوست، سوزن باید به آرامی به درون رگ بیمار هدایت شود؛ پس از آن که سوزن در جای خود قرار گرفت، لوله باید به جلو فشار داده شود تا درپوش آن سوراخ شده و خلاء در لوله باعث جذب خون به درون آن شود. بعد از پر شدن لوله، آن را به عقب کشیده و لوله دیگر را جایگزین می کنیم. این کار را تا زمان پر شدن تعداد لوله های مورد نظر تکرار می کنیم. در نهایت، سوزن را از رگ بیرون می کشیم و فشار دادن پنبه به محل سوراخ رگ جلوگیری از خونريزي و کبودي مي كنيم.


نظر ارزشمندتان را برای ما بنویسید